voorbereiden kost tijd, NIET... kost meer tijd - Reisverslag uit Uden, Nederland van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu voorbereiden kost tijd, NIET... kost meer tijd - Reisverslag uit Uden, Nederland van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu

voorbereiden kost tijd, NIET... kost meer tijd

Blijf op de hoogte en volg josine & sjef

27 Juni 2013 | Nederland, Uden

Hallo vrienden, vrunj, freunde, amigos/amigas

Voorbereiden kost tijd, niet voorbereiden meer…. Een wijze spreuk van Gerardo, die weer eens een keer op waarheid blijkt te berusten…. Dacht ik eventjes mijn fietsvakantie goed voorbereid te hebben…. Hoor ik afgelopen maandag tijdens onze wekelijkse vergaderlunch in Langenboom mijn ‘maat’ Jantine een opmerking maken dat haar speurneus Frederique gelezen had dat electrische fietsen (waarover hier onder meer) bij Ryanair niet vervoerd kunnen worden…. ’t Zal toch niet??!! Onze vriend Uli die ons de Flyer leverde, voorzag geen problemen bij vervoer per Flugzeug… dusse dinsdagochtend eventjes, nou ja eventjes…. bij 5-de poging om contact te krijgen, na voor de 5-de keer in het Engels vernomen te hebben hoe Ryanair werkt en na voor de 5-de keer diverse reclame aanbiedingen aanhoord te hebben eindelijk kontakt…. Maar dat duurde niet lang… inderdaad electrische fietsen niet via Ryanair!! Geen discussie mogelijk, de telefonist wist de verklaring niet, het staat er gewoon zwart op wit, in de kleine lettertjes, en dus geen electrische fiets in das Flugzeug?!?! op mijn vraag of ik die 100 Euros dan terug kon krijgen, kreeg ik een Iers faxnummer waarheen ik een in het Engels opgesteld verzoek kon zenden met de reden waarom ik die 100 Euros terug moest krijgen.. en ik moet zeggen binnen 3 uur na verzending van die fax kreeg ik een telefoontje dat die 100 Euro teruggestort zouden worden… dan was dan wel terugverdiend.. maar nu… wij met Ryanair naar Bordeaux zonder tandem?? Lopend naar Santiago de Compostela via de Camino del Norte in 3 weken ?? Dat nooit. is ook nie mogelijk. dusse even nagedacht enne... laat nou een van mijn vrienden een internationaal transportbedrijf runnen… die ff gebeld en probleem voorgelegd.. hij antwoordde dat hij dat wel ff zou bekijken… woensdagochtend … Wachten duurt lang, wachten duurt lang… hoe anders diejen tandem in Bordeaux te krijgen…??? Zoon Joep ff gebeld en gevraagd of hij evt. bereid was komend weekend onze tandem richting Bordeaux te brengen… hij zegde toe, zou wel een van zijn Langenboomse vriendjes zo gek krijgen om vrijdagavond aan te rijden en dan zondag terug… gelukkig…. dus de fiets was in Bordeaux te krijgen… kon weer slapen…. Woensdagochtend: goed nieuws… tandem met vrachtwagen naar Bordeaux en zaterdag om 14.00 uur bij het vliegveld, als wij daar landen… Hoe die dat zo snel geregeld had is mij een raadsel maar onze vakantie reis gaat door…!! Enige wat ik moest doen was de fiets woensdag in te pakken en klaarzetten om donderdag opgehaald te worden… en dus woensdagavond naar Uden, drukkerij TGO, veel inpakmateriaal daar aanwezig en m.b.v. Gerardo en onze keukenboer uut Volkel die tandem vakkundig ingepakt en voor vervoer klaargezet… pffft klaar is Kees!! Weer een rustige nacht… vandaag donderdag hoor ik dat onze Flyer al op vakantie is, hij werd om 16.45 opgehaald en is al op weg om zaterdag om 14.00 bij het vliegveld Merignac in Bordeaux door ons te worden beklommen en dan op weg naar Santiago de Compostela, deze keer via de Camino del Norte en de Camino Primitivo, vlgs. het boekje een zwaardere tocht dan de Camino Frances die over de Spaanse hoogvlakte van 2006 en 2008… we zulle zien…
Sjef


PS. Voor intimi…. Een electische fiets… hoe komt ie daar nu bij..?? vorig jaar tijdens onze tocht van Cuxhaven naar Praag (die Elbe Farht) troffen we in Wittenberg een Zwitsers echtpaar met hun tandem, een Flyer mét accu, toen zei ik hem dat me dat een leuk kadootje leek voor m’n 65-ste, waarop die Zwitser zei dat hij hem zich cadeau gedaan had voor zijn 60-ste en dat hij in Zwitserland nergens meer hoefde af te stappen en te duwen… Dit jaar m’n 64 verjaardag in China op grote hoogte vierend, dacht ik aan zijn wijze woorden… toen al van plan om weer in de zomervakantie een fietstocht in/naar Spanje te maken weer naar Santiago de Compostela (SdC) nu via de Camino del Norte en Camino Primitivo, toen had ik dat boekje al besteld maar nog niet binnen… een zware tocht met de nodige beklimmingen van meer dan 10-12%... hoe meer ik aan de Flyer dacht, hoe korter die bij kwam… nu heb ik hem dus… alleen doet hij zijn naam geen eer aan… HIJ KAN HELEMAAL NIET VLIEGEN!!
Rest ons 2 nu nog alleen het inpakken, alles moet deze keer in 2 tassen en 1 klein koffertje achterop, de Flyer heeft geen voortassen.. en ook nu is de spreuk ‘alles wat je thuis laat is meegenomen’ van groot belang… de tent blijft nu ‘noodgedwongen’ thuus, ook de uitgebreide verbanddoos, allerlei medicatie en hechtmateriaal blijft thuis..(eigenlijk nog nooit nodig gehad sinds 2008 en toen had ik hem niet bij..). dan zaterdag morgen naar E’hoven, vertrek 11.50 uur, aankomst Bordeaux 13.50, alleen wij 2-tjes met 2 tassen, zonder tandem, rustig dus….
Tot zaterdag !!! als ik verslag doe van onze vlucht, onze hereniging met de tandem en de eerste kilometers op weg naar SdC.

  • 28 Juni 2013 - 16:16

    Pim:

    Buen viaje y mucho éxito

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

josine & sjef

hola amigas & amigos, voor Josine de 2-de, voor mij de 3-de trip naar SdC. in 2006 een solo-trip, padre Gerardo moest op het laatst afzeggen, de Spaanse Pyrineen buitenom via de col de Somport naar Jaca en dan richting Puenta de la Reina, de tweede keer 2008 met Josine oppe Koga Myata tandem én Padre Gerardo binnendoor via St.Pied de Port en Roncevalles richting Puente de la Reina en van daaruit weer over de Spaanse hoogvlakte door de schitterende steden, Logrono, Burgos, Fromista, Sahagun, Leon, Astorga, Ponferrada, naar SdC.. onvergetelijke tochten via de Camino Frances.. Nu dus voor mij de 3-de tirp naar SdC, nu via Camino del Norte, langs de ruige kusten van Baskenland, Cantabrië, en Asturia en dan in het Middeleewse Oviedo de aansluiting op de Camino Primitivo, dwars door het Astugisch gebergte naar SdC. We starrten in Bordeaux, vliegreis daarheen op 29-06 en van daaruit naar de startplaats van de Camino del Norte, Irun, 220 km door Les Landes om wat km. in de benen te krijgen voordat we de Camino del Norte starten.. we volgen de route beschreven in het boekje CAMINO del NORTE Y Primitivo en BICICLETA DE MONTANA 1500 km. para disfrutar de nuestra bicicleta por las dos rutas mas bonitas del Camino de Santiago... we zulle zien, offe veer zulle zeen op zun plat.. o vamos a ver.... de eerste etappe's tijdens onze laatste Spaanse lessen met onze profesora Andrea al vertaald, de rest doen we onderweg zelf.. TomTom op m'n iPhone geinstalleerd en tevens Booking.com als de Albergues vol zitten altijd handig.. ' sjef

Actief sinds 21 Juni 2013
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 22700

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: