Les Laaaaaaaaaaaaandes.... - Reisverslag uit Vieux-Boucau-les-Bains, Frankrijk van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu Les Laaaaaaaaaaaaandes.... - Reisverslag uit Vieux-Boucau-les-Bains, Frankrijk van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu

Les Laaaaaaaaaaaaandes....

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine & sjef

01 Juli 2013 | Frankrijk, Vieux-Boucau-les-Bains

Vieux Boucau-les Bains, 30-06-‘13

Amies/Amis,

Na een Petit dejeuneetje ,klaar voor vertrek om 8.30 richting het zuiden, kompas ingesteld en daar gingen we. De accu nog 30% vol dus na zo’n kleine 30 km zou die op de ECO stand wel leeg zijn. En vlgs. unser lieber Uli moet ik die accu’s de eerte keren helemaal leeg rijden… en na 30 km was die inderdaad helemaal leeg en we vervingen hem door de reserve die nog vol Duitse stroom zat op een terrasje onder het nuttigen van 2 cappucino’s… Die trapondersteuning werkt tot we 25km/uur rijden en wat rijden we dus om de een of andere reden … steeds tussen de 25 en 30 km.. De topsnelheid van Tim en Joep, 40 km sneuvelde in een klein bergje af..
van Merignac, het vliegveld, tot aan het begin van de Camino del Norte naar SdC, de calle Santiago in Irun, zijn 220 km. De bedoeling was om wat km in de benen te krijgen voordat de zware Camino begint, vandaar die 220 km door de Les Laaaaaaandes, hele laaaaaaange rechte wegen door dennenbossen, sommige wel 10 km lang, recht toe recht aan, zonder ook maar een bochtje en als je dan dat bochtje na 10km. neemt dan ………. weer zo’n kiiiiiiiilometers lange rechte weg. Via de D46, de D652, de D626, weer de D 652 door Mimizan, daar ff gestopt en wat kaarten gekocht voor het thuisfront.. toen ik m’n zonnebril afzette werd ik zowaar aangesproken met “Allez Monsier Pierre etc”.. tot hun grote spijt moest ik bekennen dat ik een oudere broer van hem was… de groeten aan monsieur Pierre dus bij deze uit Mimizan. en weer verder via de D 652; tegen 13.00 gevoelens van een hongerklop… en gelukkig net naast de weg een vrij druk bezocht restaurant in Saint Julien-en-Born… daar vissoep en een gebakken zalmpje, Josine haar lievelingsgerecht een sole meunière.. pas de vin !! seulement de l’eau.. tegen 15.00 weer verder, tijdens de lunch gekeken waar we vandaag zouden eindigen… vieux Boucau-les Bains leek ons wel wat… vlgs. Josine hebben we hier in het verre verre verleden ook al een keer gekampeerd, maar ik weet me dat niet meer te herinneren… (verre verleden.. ) In vieux Boucau eerst ff de zee bekeken daarna onderkomen gezocht en gevonden in een B&B, een ruim appartement waar in stapelbedden nog plek is voor 4 personen… Na de douche en het wassen van de fietskleren nu aan het strand, strakblau, lekker windje, genietend van een pilsje, benen in de lucht… 125 km vandaag oppe teller, morgen naar Irun 80 km… eitje en daar ’s middags even onze Camino pas bij de plaatselijke VVV zien te krijgen en dan dinsdag de start van de camino del Norte..
A demain amies/amis,

Votre Chef,

• 02 Juli 2013 - 20:08

Pierre:

Was die fransoos Jean-Luc of Chistoph?geen foto gemaakt?????

josine & sjef

hola amigas & amigos, voor Josine de 2-de, voor mij de 3-de trip naar SdC. in 2006 een solo-trip, padre Gerardo moest op het laatst afzeggen, de Spaanse Pyrineen buitenom via de col de Somport naar Jaca en dan richting Puenta de la Reina, de tweede keer 2008 met Josine oppe Koga Myata tandem én Padre Gerardo binnendoor via St.Pied de Port en Roncevalles richting Puente de la Reina en van daaruit weer over de Spaanse hoogvlakte door de schitterende steden, Logrono, Burgos, Fromista, Sahagun, Leon, Astorga, Ponferrada, naar SdC.. onvergetelijke tochten via de Camino Frances.. Nu dus voor mij de 3-de tirp naar SdC, nu via Camino del Norte, langs de ruige kusten van Baskenland, Cantabrië, en Asturia en dan in het Middeleewse Oviedo de aansluiting op de Camino Primitivo, dwars door het Astugisch gebergte naar SdC. We starrten in Bordeaux, vliegreis daarheen op 29-06 en van daaruit naar de startplaats van de Camino del Norte, Irun, 220 km door Les Landes om wat km. in de benen te krijgen voordat we de Camino del Norte starten.. we volgen de route beschreven in het boekje CAMINO del NORTE Y Primitivo en BICICLETA DE MONTANA 1500 km. para disfrutar de nuestra bicicleta por las dos rutas mas bonitas del Camino de Santiago... we zulle zien, offe veer zulle zeen op zun plat.. o vamos a ver.... de eerste etappe's tijdens onze laatste Spaanse lessen met onze profesora Andrea al vertaald, de rest doen we onderweg zelf.. TomTom op m'n iPhone geinstalleerd en tevens Booking.com als de Albergues vol zitten altijd handig.. ' sjef

Actief sinds 21 Juni 2013