JESUS ONTMOET!!!! - Reisverslag uit Comillas, Spanje van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu JESUS ONTMOET!!!! - Reisverslag uit Comillas, Spanje van josine & sjef boesten - WaarBenJij.nu

JESUS ONTMOET!!!!

Door: joseph en josephine MARIA

Blijf op de hoogte en volg josine & sjef

06 Juli 2013 | Spanje, Comillas

Camillas, 06-07-’13, a las 18.01

Amigas/Amigos

Esta un dia fantastica… we hebben Jesus ontmoet!! Zonder voor de derde keer onder het kruis te vallen… estupendamente… hoe?? Lees verder.. en huiver…
Este Etapa de hoy… volgens het boekje van Carlos van Laredo naar Santander, 43 km, op en neer 600 meter verticaal… duur 3-4 uur, met lage moeilijkheidsgraad.. alleen die 2 veerboten van Laredo naar Santona en van Somo naar Santander konden roet in het eten gooien.. als je daar aankwam en de veerboot was net vertrokken dan…. moest je dus ½ uur wachten… met het schitterende weer van vandaag, geen probleem… aangezien de eerste veerboot pas om 9.00 voor het eerst vertrok, waren we wat later opgestaan. Josine had met 2 pcm en 1 Naprosyne op, goed geslapen, geen last gehad van haar verwonding van gisteren, het verband zat nog goed, niet doorbloed, laten zitten wa zit (idem als: laan liggen wa lèh) en vanavond weer ff bekijken. Van Hotelletje naar de veerboot 5 km over het strand/boulevard… makkie dus.. Veel lopers/joggers en fietsers al wakker… 8.50 aan het punt van vertrek, alleen waar zou die boot vertrekken.. Gènne steiger te zien.. een loopplank eindigde op het strand… wij dus maar even gewacht en kijk, de veerboot was op tijd… alle tassen er weer vanaf en los de boot in en als laatste, mijnheer de Flyer.. 9.15 aan de overkant en weer op weg naar Somo, 36km verder op voor de vlgd. veerboot.. bergje weer op en af, van zeeniveau naar 118 meter.. heeeeeeeeerlijk….
Bij Somo dus weer op zeeniveau en Josine kocht de kaartjes voor de overtocht, dus dos personas y una bycicleta… echter: even later kwam de kaartverkoopster Josine achterna en maakte haar op haar beste Spaans duidelijk dat diejen fiets (onzen Flyer) una bicycleta muy grande dus, niet voor die prijs mee kon… hij telde voor 2 (DOS, Dusse bijbetalen/pagar por favor!!)
½ uurtje later en Santander in en uit… via een goed aangegeven weg uit gefietst en via de N 611 grotendeels verder naar??? Het was 12.30 toen we in Santander arriveerden, eigenlijk volgens Carlos het einde van vandaag, maar nu al stoppen… neen.. Door dus naar Comillas, waar Gaudi ook weer bezig was geweest y El Capricho di Gaudi gebouwd had, in 1969 tot ‘Monumento Historico Artistico verklaard, gebouwd in 1883 daar wilde ikke wel heen…. Maarre dat waren dus 48.4 kilometros mas..
De accu’s waren vol bij vertrek enne die van Josine was ook nog niet leeg om 12.30.. en dus verder… af en toe een stop om iets te drinken… no alcoholica… solo coca cola o café con/sin leche… In Bóo even langs de kant gestopt en gekeken welke kant we op moesten… en daar stond hij, JESUS, onze redder in nood, EL SALVADOR, hij wist waar we heen moesten.. op dat moment hadden we zin om iets te drinken in een barretje, even verder op, Jesus ging mee en trakteerde ons op een colaatje.. en vertelde het een en ander over zichzelf en vroeg ons ook het een en ander… Hij was nog geen abuelo, tiene una hija die en Cambridge woonde en werkte.. we wisselden emailadressen uit en ik beloofde hem aan mijn site toe te voegen… Bij het afscheid was het erg moeilijk voor hem en ons… ½ uurtje lekker kletsen schept een band en bij vertrek nog wat fotoos geschoten, hij reed op zijn scootertje voor op en wees ons de weg terug naar SdC route… Jesus vroeg mij ten afscheid of het toegestaan was om Josine unos besos te geven… van mij uit geen bezwaar en aldus geschiedde… en wij verder, bergje op en bergje af… Heeeeeerlijk.
Op een gegeven moment stond er politie op de weg en we mochten de aangegeven Santiago route niet op !! een andere fietsende camino ganger die we net tijdens een beklimming passeerden en die in eerste instantie stom verbaasd was dat dát gebeurde maar ons toen lachend van achteren nariep “electronico”!! waarop ik hem daarna \duidelijk maakte dat het eigenlijk inderdaad oneerlijk was; 1) tengo una E-bicycleta, een electroische motor ‘eronder’ en 2) un moto feminal achterop zitten.. en excuseerde me… hij vroeg aan die agenten wat er was… bleek een of andere autorally op die weg gehouden te worden, dus we moesten even om rijden… dus door gereden.. klifje op en klifje af.. .lekker zeewindje af en toe tegen, heeeeeeerlijk… Onderweg zie je van alle soorten camino gangers, steeds dat 'bon camino'... nu is dit voor mij de derde keer en ik heb al van alles gezien.. mensen jong en oud, alleen of in groepen, met paard en wagen, met een ezel, met een tandem, met PADRE GERARDO, maar wat we vandaag zagen NOG NOOIT.... een mw. zwaar bepakt, liep te zingen ja met, je raadt het nooit, een kanarie kooi in haar hand én die floot terug... Net voor Comillas stond aangegeven rechtsaf via de Ca 136 en een vervaarlijke uitziende klim of Santillana del Mar via de 131 en dan naar Comillas, we kozen voor de laatste optie… en misten dus una vista fabulosa de Comillas.. maar dan namen we op de koop toe na 94km fietsen vonden we het welletjes… Comillas bereikten we na een afdaling van 6 km… Heeeeeeeerlijk en het eerste het beste hotel dat we tegen kwamen konden we niet rechts laten liggen… alleen de naam al HOTEL JOSEIN (typefoutje natuurlijk)…. We stapten af en reserveerden de laatste beschikbare kamer… zowel van de kamer als van de douche uit kijk je uit over EL MAR, we horen hem de hele nacht en morgen om 6.30 ???? zwemmen in de zee… (por Jesus: manana a las 6.30 vamos nadar en el mar) ik heb een zwembroek bij, Josine niet…
Zometeen nog een strand wandeling en dan even langs el Capricho de Gaudi en dan ergens weer lekker eten… vacaciones, vacaciones.. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk…. Estupendaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamente….

Sjef

PS
- El capricho de GAUDY was dicht…. Morgenvroeg weer om 10.30 uur open, dus zwemmen in de zee om 6.30, ontbijtje hier tussen 8.30 en 10.30 (in het weekend) en dan naar Gaudy, we liggen voor op ons schema..
- Gegeten bij ‘ALBATROS’ en welle:
Gambitas fritas, Pudin de Cabracho, Arroz caldoso con Bogavante, Mini de Queso en Postre Casero. Erik/Jan je hebt gelijk, we fietsen door een HEERLIJKE streek..

• 07 Juli 2013 - 09:47

Jesus San Miguel:

Joseph, para mi fue un autentico placer el encuentro que tuvimos ayer y que sirvió para conocernos.

Muchas gracias por los comentarios sobre mi persona, en el articulo publicado ayer desde Comillas. No hice nada extraordinario, al contrario me resultó muy gratificante haber podido ayudaros en el recorrido.

Que tengais una buena ruta, sin problemas y que la climatología os acompañe.

Un abrazo para ti y Josephine.

Jesus

• 07 Juli 2013 - 15:47

Yvon:

Heimwee naar dat land, die streek, het asiel. Jullie zijn er al voorbij gefietst. Bij Torrelavega rechts.... of links ik weet het niet meer uit mijn hoofd. Daar wil ik mijn dagen slijten als ik niet meer hoef te werken. En jullie komen dan gewoon nog een keer langs fietsen, gezellig. Want logeerruimte genoeg in mijn droomtoekomst! Lekker verder fietsen jullie, ik blijf het bereknap vinden dat je het doet. En die extra prijs voor die fiets snap ik wel een beetje.... ze is bijna net zo lang als het bootje?? Veel plezier!!

• 07 Juli 2013 - 22:46

Piet En Ria:

Hola.
    Klinkt allemaal estupendamente....
    Hoop dat Josine niet te veel last heeft van haar verwondingen.
    Vandaag een topdag in NL met het oude bessie 63 km getrapt en gewoon de 7 heuvelen weg,
    Daarna afkoelen in de kuulen. En de loopvogel leeft nog steeds.

Tot morgen

Groetjes

• 07 Juli 2013 - 23:26

Pim:

Waar is de foto waar Jezus op staat? Of issue onzichtbaar ?

• 14 Juli 2013 - 23:19

Ans, Nicolle En Niels Schraven:

Beste Josine en Sjef,

Super mooie reisverslagen!
    Jullie genieten er samen lekker van, mooi!

Lekker zwemmen in de zee, lekker eten en fietsen.
    We zien je snel weer een keer verschijnen hier in Sint Hubert!

Met vriendelijke groet,

Ans, Nicolle en Niels Schraven

josine & sjef

hola amigas & amigos, voor Josine de 2-de, voor mij de 3-de trip naar SdC. in 2006 een solo-trip, padre Gerardo moest op het laatst afzeggen, de Spaanse Pyrineen buitenom via de col de Somport naar Jaca en dan richting Puenta de la Reina, de tweede keer 2008 met Josine oppe Koga Myata tandem én Padre Gerardo binnendoor via St.Pied de Port en Roncevalles richting Puente de la Reina en van daaruit weer over de Spaanse hoogvlakte door de schitterende steden, Logrono, Burgos, Fromista, Sahagun, Leon, Astorga, Ponferrada, naar SdC.. onvergetelijke tochten via de Camino Frances.. Nu dus voor mij de 3-de tirp naar SdC, nu via Camino del Norte, langs de ruige kusten van Baskenland, Cantabrië, en Asturia en dan in het Middeleewse Oviedo de aansluiting op de Camino Primitivo, dwars door het Astugisch gebergte naar SdC. We starrten in Bordeaux, vliegreis daarheen op 29-06 en van daaruit naar de startplaats van de Camino del Norte, Irun, 220 km door Les Landes om wat km. in de benen te krijgen voordat we de Camino del Norte starten.. we volgen de route beschreven in het boekje CAMINO del NORTE Y Primitivo en BICICLETA DE MONTANA 1500 km. para disfrutar de nuestra bicicleta por las dos rutas mas bonitas del Camino de Santiago... we zulle zien, offe veer zulle zeen op zun plat.. o vamos a ver.... de eerste etappe's tijdens onze laatste Spaanse lessen met onze profesora Andrea al vertaald, de rest doen we onderweg zelf.. TomTom op m'n iPhone geinstalleerd en tevens Booking.com als de Albergues vol zitten altijd handig.. ' sjef

Actief sinds 21 Juni 2013